Wycieczka do Nowego Wiśnicza i Lipnicy Murowanej
Dodane przez admin dnia Maj 11 2006 21:00:22

Piękna pogoda dziś rano zapowiadała, że wycieczka klasy Ia będzie udana. I tak też było. Najpierw pojechaliśmy do Nowego Wiśnicza, aby zwiedzić tam Zamek Kmitów i Lubomirskich.

Dowiedzieliśmy się bardzo wielu ciekawych informacji na temat historii i architektury zamku.

Potem odwiedziliśmy piękną Lipnicę Murowaną - miejscowość świętych i świątyń. W tej niewielkiej parafii znajdują się 4 kościoły, stąd pochodzi bł Szymon, św. Urszula i bł. Maria Teresa Ledóchowskie.

Poznaliśmy historię tej miejscowości i zwiedziliśmy najcenniejsze zabytki w tym wciągnięty na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, pochodzący z XV wieku kościół Św. Leonarda.

Następnie wybraliśmy się na krótką pieszą wycieczkę na grupę skalną "Kamienie Brodzińskiego". Tam też była chwila rozrywki sportowej, dziewczeta graly w siatkówkę a chłopcy rozegrali mecz piłki nożnej na bardzo "trudnym" boisku.

Wrócilismy zadowoleni z nadzieją na kolejny ciekawy wyjazd.
Pozostałe zdjęcia z wycieczki można oglądnąć w Galerii Foto.